beccasblogg-

Alla inlägg under mars 2013

Av Becca - 24 mars 2013 11:12

Tjena tänkte dra en fråga Jocer för   att få honom hur han ser ut i temprament o så!


1:Första gången du såg Becca! Vad tänkte du?Jag tänkte: Vad vill du?

2:Äter du mycket?Non stop...

3: Beskriv dig själv med ett ord!SNYGG!

4: Vad gör du det första som du gör på morgonen?Sommnar om...

5:Är du klumpig?Jag är ju så graciös som man bara kan bli.....  

6: Älskar du Becca? eller Gurka?GURKAAH!!!!

7: Vad är du rädd för?Ingenting....GAAAAAAH!!! EN SKOTER!!!! Nej men spray flaskor hatar jag...

8: Vad vill du göra i sommar?Jag vill rida ut me becca!

9: Vem äger dig?Gamlingen! (farfar)

10: Är det du som sätter reglerna?I AM THE BOSS!... Okej becca jag gör som du vill...

11: Vad gjorde du igår?Stickade en tröja av hö!

12: Får jag se den?Sorry men jag åt upp den..

13: Blir du glad när du ser Becca/gamgubben?Alltid!

14:Gillar du honung?Det passar inte en konung!

15: Passar du i sadel?Becca antyder att jag ser ut som en stoppad korv i den....

16: Lydig eller vild?VILD! Dam dam dam daaaaaaam!

17: Glad eller tjurig!?Jag är alltid glad!!  

18: Har du ätit glass?nää.. Har hört det är onyttigt och måste tänka på dieten....

19: Du inser att detta är näst sista frågan nu va?Jag är inte dum...!

20: Vad är klockan? Vet inte ska fråga Becca...becca vad är klockan? Aha 11:31

   

Sa ju det?! SNYGG!!

 

// Jocer och hans Becca

 

Av Becca - 22 mars 2013 23:10

Hur reagerar du på mobbning?

Jag har aldrig varit utsatt för mobbning eller jo jag blev mobbad för min cykel... Aja i dags läget skulle jag bara köra in ett knä i magen på dem (våld löser ingenting men de kan vara så GÖTT) Och ser jag någon bli mobbad tvekar jag inte ens, då går jag bara fram och skriker och vrålar åt dem tills de ligger på marken gråtandes eftersom jag "pratar" ner dem... Men mobbningen är dålig och ska motarbetas.

När någon snackar skit om dig, vad gör du?

Blir ledsen, självklart men kan typ nästa dag närma mig från ett annat håll genom att "Att snacka skit är ur uselt och förstår inte ens varför folk gör så, Hur mycket de faktiskt kan såra människor och sätter desseutom hela sitt rykte på spel"

Första gången på en häst, Vad tänkte du?

Oj...

1:På fotbollen gör någon själv mål,vad gör du? 2: Och vad säger/tycker du om någon säger ngt dåligt till den personen?

1:Jag går fram och säger: "fan va synd men asså sånt händer."2: Och jag säger till personen att det händer alla och att han/hon lika gärna kan lämmna planen

Vad gör du när du är arg på till exempel din pappa?

Gråter

Om någon yttrar orden: "ridsporten är SÅ enkel och lätt och så fjantig" vad gör du?

"uhm ursäkta men har du ens suttit på en häst? Nää trodde väll det! Jasså? på en ponny ridning okey men tänk så här då: Hästen är TUSEN gånger starkare än dig och minsta lilla fel tramp och han kan ta ditt liv,Jag har en häst och om du vill får du rida! Va? nehe tål din mamma inte hästar? Okej men jag förstår men säg ALDRIG mer att ridsporten är fjantigt för då knäar jag dig!" Jag skulle visserligen aldrig låta ngn rida Jocer men du fattar Principen!

Jocer är totalt halt, han har ont och som skuttar fram när han går pga hältan hur tänker du?

Givetvis blir jag orolig men låter den delen till farfar som tar tag i Jocers sparkande hovar och kratsar dem, får ut stenen och smörjer in, Om det ingen sten finns så ren gör hoven och kleta lite utspädd tjära på. Litar på min häst och blir han inte frisk blir det ett snack som går ut på att jag tar en pall sätter mig framför honom och pratar med låg och bestämd röst att han ska bli frisk! Ett hett tips allihopa!! Funkar prima ;D

Vad gör du en typisk varm sommar dag?

Ligger i hagen i shorts med Jocer betande omkring mig och tuggar på ett hö strå... SÅ UNDERBART!

Hur ofta känner du dig sviken av en gammal kompis?

Alltid , ligger o gnager i mitt inre och gråter ibland.

Gråter du ofta?

Börjar få slut på tårar nu...

 

Kramizz becca

 

Av Becca - 19 mars 2013 13:14

Svårt att gå från: jaaa...uhm...jo hästar verkar helt okej till: PANG! Hård pluggning och sommnar med boken över mig, Klockan är 1 på natten och ÄNTLIGEN är allt insmort.


Nu står jag still och vet liksom inte riktigt vars jag ska...

Allt är upp och ner och inoutvänd allt är bara kaos.

Förstår inget bara att gissa,jämnföra med bra hästar med bra muskler med min Jocer och sedan så försöka förstå så att man svettas.

Tå tramp och svordomar,svett och blod,gråt och skratt,ilska och lycka är vardagen för mig och tusen andra...

Hemma är allt fokuserat på plugg och ner på granngården och köpa allt man behöver sedan upp till fjället upp klockan 6 och börja träna.

Vissa dagar kommer man in och är blodig och kan inte rida på ett par dagar och andra så är man så lycklig att man gråter...

Farfmor säger när en bil kommer så blixtrar det till av lycka i hans ögon och han gnäggar tyst när de öppnar dörrarna... Oftast är det fel bil då sänker han huvudet och surar ibland är det rätt då man kan mötas av en gäll gnäggning och sen kommer en 700 kilare kommer springandes mot dig.

De sägs att han blir som en hund som älskar barn när jag kommer skuttandes på stigen till stallet.

Så go och snäll häst.

Kapacitet inom hoppningen och hans trav OJ OJ OOOOOJ! Kan gråta av förtjusning när han travar iväg över hagen med högt buren svans och huvudet i vädret som han viftar exotiskt på. Kroppen som rör sig smidigt och när han satsar och hoppar över det två meter höga staketet.

På sommaren brukar vi springa sida vid sida på varsin sida av staketet så långt hagen räcker för att sedan vända och springa skrattandes tillbaka.

Allt slutar med pussar och frossa i morötter,gurka och äpplen.

Solen som värmen min kind och rygg och han som värmer mitt hjärta.

Sommrarna är en tid för oss sommaren är gjord för att skratta i.

Hans breda rygg är bara gjord för mig. Det ända som återstår är att få bandet mellan oss starkare sen kan vi rida ut på sommar,vintern och hösten.

På sommaren när slapp dagarna äger rum brukar jag strossa ner till stallet och lägga mig i en soffa i hagen och somna.

När du sommnar är Jocer nära och är lungn och snäll när han betar och när du vaknar är han inom 5 meters avstånd.

Han håller sig till folkt och älskar uppmärksamhet.

Han är värd denna uppmärksamhet...

Thats for sure...


   

KOLLA PÅ HONOM! Namn: Jocer den bästa mellan namn: perfektion efternamn: Den första


Allt är som en stor mumsig kaka ÅÅÅÅÅH


//Jocer o hans Becca

Av Becca - 13 mars 2013 19:04

Kommentaren som fick mig att känna mig värd något och fick mig energi att inte ge upp:

"Ge inte upp! Du försöker i alla fall och det är det viktigaste. Att kämpa igenom det som går fel gör dig till en ännu starkare person som kommer ta framstegen med mycket större glädje. Jag tror på dig! Sällan man ser en så ung tjej som du, som kämpar så hårt som du för att nå sina mål. Även om inte omvärlden stöttar dig så vet du vad du vill och och dina mål.

när det gäller ridningen så är alla nybörjare och även de som har ridit i x antal år så har de fortfarande mycket att lära . Ingen kan allt och kommer aldrig lära sig det. men tycker det är tråkigt att ingen ger dig uppmuntran att lära dig utan lämmnar dig helt på egen hand. :(

Jag hoppas verkligen du mår bättre snart.


Kram"

 Denna kommentar postades av en undebar kvinna vid namn Caitlin!

Tack caitlin! Du vet inte hur mycket det där hjälpte mig!!


Kramizz becca


Av Becca - 1 mars 2013 15:25

Jocer är stjärnan i detta kapitel.  

Det var sommar och solen lyste. Den dagen... Ja just den solen som kanske nu lyser över dig, Lyste också "den" dagen. Dagen då allting började.Då ingenting skulle bli som förr....

Med ett varmt och imsort träns var jag på väg ner till stallet. Mina stövlar låg tätt mot mina bara vader. Kom in i stallet och hälsade på stall tomten och lika så på min älskling... Jocer! Han stog där och tittade på mig genom sin pannlugg. De bruna varma ögonen fick mig att bli varm i hjärtat. Bus...Och lite mera bus! Inte fick jag ta på honom tränset inte?! NEJ! det gick ju inte.... Plötsligt så blixtrade det till i mig. Jag pressade mig mot den stora dörren och klev ut i ladan. Pulsen var uppskruvad i 130 och tinnitussen tjöt värre en någonsin. Jag grep efter ett grimmskaft och kopplade på Jocer. Jag band honom vid höet och han stog nöjt och tuggade. Klev upp på foder lådan bredvid och tog stats. Tre nej! fyra försök tog det men äntligen.. Jag satt på min häst! Jag satt på en häst som ingen någonsin har suttit på!

Det var nu vi kan börja göra historia...

Vi red varje dag eller så ofta vi kunde och för varje gång vart han bara bättre.... där befinner vi oss nu... Men min häst vill OCH kan!

//Jocer och Becca


Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards